هشت قطعه زربفت ابریشم

تاریخ انتشار مطلب : 17 اکتبر 2015  -  12:35 ب.ظ

تعداد بازدید : 2615


هشت قطعه زربفت ابریشم مجموعه کاملی از تمرینات “چی کنگ” است که از زمانهای بسیار قدیم در چین به جا مانده است .

همانطور که می دانیم ، کشور چین در استفاده از گیاهان دارویی و ترکیب عناصر مختلف موجود در طبیعت برای مقابله با بیماریها و تاثیر زیادی که در علم پزشکی داشته است ، شهرت فراوان دارد . می توان گفت که هشت قطعه زربفت ابریشم ترکیبی از مکتب کنفوسیوس،بودیسم،تائویسم،طب سنتی چین و درک و آگاهی عمیق و با سابقه طولانی است . هشت قطعه زربفت از ۸ حرکت به نسبت ساده تشکیل شده است که در هر مکان و هر زمانی می توان آنها را انجام داد . همچنین این تمرینات را می توان به راحتی به خاطر سپرد، یاد گرفت و آموزش داد .

روش آموزش انعطاف پذیر بوده و می توان با سرعت بالا و یا کم به تمام سنین آن را آموزش داد . به دلیل اینکه این تمرینات بر پایه مکتب کنفوسیوس،بودیسم،تائویسم و طب سنتی چین ایجاد شده است ، بسیار مفید بوده و تاثیرات قابل توجهی بر سلامتی دارند .

Ba Duan Jin

معنای با دوان جین چیست ؟

واژه “با” در ادبیات چینی به معنای هشت می باشد ، که به تعداد بخشهای این تمرینات اشاره دارد . “دوان” به معنای این است که تاثیرات مثبت این تمرینات با تمرین مستمر و پیوسته این حرکات ، حاصل می شوند . “جین” به معنای ابریشم می باشد و اشاره به این دارد که این تمرینات به ظرافت و زیبایی و استثنایی بودن ابریشم شبیه هستند . در زمانهای قدیم ، زمانی که این تمرینات توسط مردم آن زمان اجرا میشد ، به دلیل ساختار ساده و طبیعت زیبای این تمرینات ، بسیار محبوب بودند . هشت قطعه زربفت ابریشم تمریناتی لذت بخش هستند که مانند ابریشم روان و نرم می باشند .

تاثیر تمرینات بر سلامتی

بر طبق اصول طب سنتی چین ، یکی از نشانه های سلامتی ، هماهنگی و تعادل میان بدن و روح است . به بیان دیگر هماهنگی بدن و روح همان چیزی است که ما برای کسب و حفظ سلامتی ، باید به دنبال آن باشیم . مزیت های هشت قطعه زربفت ابریشم از طریق تنظیم تنفس برای روان کردن آن ، هماهنگی ذهن و انرژی چی ، تقویت عضلات و تاندون ها برای ایجاد انعطاف در بدن و هماهنگی ذهن و بدن ، محقق می شوند . انجام تمرینات با دوان جین به طور منظم موجب تقویت روح،نگهداری از جوهره و حفظ انرژی چی می شود . سه عنصر چی(تنفس)،بدن(فرم) و روح(قلب) به یکدیگر مرتبط و وابسته هستند ، این سه عنصر در کنار هم حیات را تشکیل می دهند . برای آنکه همواره سلامتی داشته باشیم ، باید با اجرای تمرینات مستمر با دوان جین ، بدن ، ذهن و تنفس خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در هماهنگی کامل با یکدیگر کار کنند . این هماهنگی هدفی است که در اجرای تمرینات کونگ فو ، باید به دنبال آن باشیم .